کد خبر 1644776
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
آمار جانباختگان معدن طبس به ۳۰ نفر افزایش یافت

مدیرکل مدیرت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: آمار جانباختگان حادثه معدن طبس تا ساعت ۹ امروز به ۳۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش مشرق، محمدعلی آخوندی افزود: در تلاش هستیم شرایط را به سرعت به شرایط ایمنی برگردانیم و همه حادثه دیدگان را منتقل کنیم اما در شرایط فعلی با توجه به وضعیت موجود، احتمال افزایش آسیب دیدگان فوتی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: تاکنون حادثه معدن طبس ۳۰ فوتی داشته و ۱۷ مجروح این حادثه نیز به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه امکانات لازم برای پیگیری و انتقال مصدومان وجود دارد و همچنان دستگاه‌های امدادی در حال فعالیت هستند تاکید کرد: این حادثه به دلیل انتشار سریع گاز متان و مونوکسید کربن رخ داده که باعث خفگی کارگران معدن شده است.

آخوندی با اشاره به وقوع حادثه انفجار گاز متان در ۲ بلوک B و C تصریح کرد: این معادن حدود ۲ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند اما از آنجایی‌که کارگاه‌ها برای تامین نیرو و امکانات با یکدیگر ارتباط دارند خروجی گاز به هر ۲ مسیر منتشر شده است.

وی ادامه داد: غلظت گاز بلوک C بسیار بالا است و تا بلوک B بطور کامل باز نشود امکان تخلیه گاز بلوک دیگر به دلیل غلظت بالا با مکنده‌ها نیست و اگر این کار انجام شود ممکن است گاز مکش پیدا کرده و سلامت افرادی که در بلوک B هستند به خطر می‌افتد.

آخوندی بیان کرد: بررسی میدانی با محوریت HSE معادن برنامه‌ریزی می‌شود و اگر نیاز به پشتیبانی داشته باشند کمک‌های لازم را انجام می‌دهیم.

وی عنوان کرد: استاندار خراسان جنوبی بلافاصله در منطقه حاضر شده و برای پی جوی حادثه شده و انتقال مجروحان و متوفیان و اطلاع‌رسانی به خانواده‌های آنها دستور سریع صادر کرد.

همچنین اضافه کرد: همچنین هماهنگی هایی با کشور انجام شد که وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با پرواز اضطراری به زودی طبس خواهد آمد و جلسه تساد مدیریت بحران با ریاست آنها برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: بر سرعت امدادرسانی تاکید داریم اما واقعیت این است اقدامات امدادرسانی و نجات مصدومان از عمق ۷۰۰ متری معدن به صورت مورب و ۲۵۰ متر به صورت عمقی و عمودی زیر زمین کار سختی است و باید شرایطی فراهم شود تا امدادگران دچار حادثه نشوند، چون برخی امدادگران دچار حادثه شدند که به صورت سرپایی درمان شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وقت بیداری IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    17 0
    جناب مدیر و کارمند تهران نشین ..... جناب مدیر و کارمند ایمیدرو .... جناب مدیر و کارمند شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ..... جناب مدیر و کارمند شرکت معدنجو .... جناب مدیر و کارمند ستادی یا تهران نشین خوشگذران ........ فقط یک لحظه خود را به جای بچه ای تصور کنید که امروز اول مهر به مدرسه رفته اما به خانه که برگردد دیگر تا آخر عمر پدر ندارد !!! .... چرا ؟!! ... چون عده ای آدم بی خاصیت سفارشی در ستادهای تهران در حال بلعیدن درامدها و منابع کشور هستند !! ... ماموریت خارجی .... هزینه و زدوبند با اساتید و دانشگاهها برای گرفتن فوق لیسانس و دکترای تقلبی .... ماموریتهای داخلی و خارجی .... پاداش ، وام و حقوق نجومی .... فقط یک لحظه خود را به جای بچه ای تصور کنید که امروز اول مهر به مدرسه رفته اما به خانه که برگردد دیگر تا آخر عمر پدر ندارد !!! ... یا زنی که دیگر شوهر ندارد !! .... و اگر این دفاتر و ساختمانهای اضافی و بی خاصیت شما نبود ، کافی بود یک دهم این هزینه ها برای ایمنی معادن و خرید دستگاههای هشدار گاز هزینه گردد ..... امروز این فجایع بسیار کمتر بود !! ....
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    8 2
    حالا ببینیم مثل دولت رییسی، وزیر کشور یا معاون اول رییس جمهور میرن رسیدگی کنن. یا باید منتظر گفتن بیمه خسارتشو میده باشیم
  • شریف IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    9 1
    ننگ و نفرین بر مدیران ظالم ایمیدرو که فقط دنبال خوشگذرانی و مدرک هستند
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    4 0
    روحشان شاد
  • شریف IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    9 0
    ننگ و نفرین بر مدیران ظالم ایمیدرو که فقط دنبال خوشگذرانی و مدرک هستند
  • حامد US ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    3 1
    صاحبان معدن مرده بودند یک آشکارساز گاز متان نصب می کردند. علی علیزاده باید این موضوع را بررسی کند.
  • اکبر US ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    6 0
    قتل عمد ناشی از کم کاری در نصب آشکارساز گاز متان.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    0 4
    احتمالا خرابکاری در میان باشه
  • بیمه ماله کش بی لیاقتیها IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
    9 0
    بیمه ماله کش بی لیاقتیها است !! .... بیمه حوادث و مسنولیت کارفرما همه خسارات فوتیها و خرابی معدن را از جیب مردم ایران به کارفرما یا داغدیدگان پرداخت میکند ... مهندسین و مدیران فاسد هم به حیات انگلی و نحس خود ادامه میدهند !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس